כיצד נפטרים  מהשומן הבטני?

בתזונה קטוגנית גורמים לגוף לשרוף שומנים בתור מקור לאנרגיה במקום להשתמש בפחממות. 

קלוריה מוגדרת כיחידת אנרגיה, הגוף שלנו חייב אנרגיה כדי להמשיך ולתפקד.

כל גרם שומן מכיל  9 קלוריות לעומת גרם פחממה שמכיל 4 קלוריות. המשמעות היא שברגע שנגרום לגוף להתחיל לעשות שימוש במאגרי השומן הוא יקבל הרבה יותר אנרגיה. לגוף אין צורך במזון נוסף כי תהיה לו את כל האנרגיה לה הוא זקוק, במילים אחרות ניתן להגיע למצב שבו תאכלו פחות ותרגישו אנרגטיים ושבעים.

בתזונה קטוגנית בריאה מקפידים על אכילת ירקות והרבה!

הכמות המומלצת היא 8 עד 10 כוסות של ירק ליום (ניתן לאכול מגוון ירקות ולא רק ירקות ירוקים). לדוגמה, צלחת של ארוחה קטוגנית תכיל הרבה ירקות (מחצית מהצלחת), רבע מהצלחת יכיל חלבונים והרבע הנותר יכיל שומנים. 

הארוחה יכולה להיות מורכבת מירקות בשילוב עם בשר, גבינות, דג, אגוזים או אבוקדו – שילובים ביינהם יוכלו לספק את כמות השומן והחלבונים הנחוצים אך צריך לשים דגש על היחס והכמויות (עודף חלבון או עודפי שומן יכולים גם הם לגרום לבעיות ולכן מומלץ להקפיד לא להגזים בכמויות).

הגוף יתחיל לפרק שומן ולהשתמש בשומנים בתור מקור אנרגיה (בקיטונים) במקום בסוכרים, תחושת השובע תהיה מהירה יותר באופן טבעי, ולרוב מספר הארוחות מצטמצם עם הזמן – [קישור- כיצד להתחיל קיטו בצורה נכונה

השילוב הטוב ביותר שניתן לעשות בכדי לגרום לגוף לשרוף שומנים בצורה בריאה מורכב מתזונה נמוכה בפחמימות (תזונה קטוגנית) בשילוב צום לסירוגין (חלון זמן של 13 שעות לפחות בהן נמנעים מלאכול בשילוב עם הימנעות מנשנושים במהלך היום).

תזונה קטוגנית בריאה מורידה גם את רמות האינסולין ומאפשרת לגוף לשקם את עצמו, זה יתרון נוסף של התזונה שמונע תחשת רעב ו-Craving לפחמימות ומתוקים. הטריק הוא להתחיל את התהליך בצורה נכונה ולהקפיד להימנע ממאכלים שמוציאים את הגוף מקיטוסיס (המצב בו הגוף עושה שימוש בשומנים לייצור אנרגיה).

מצורף סרטון הסבר בנושא.