כיצד מתחילים קיטו בצורה נכונה?

איך נכנסים לקיטוסיס?

קיטוסיס הוא מצב שבו הגוף מפרק שומן בתור מקור האנרגיה העיקרי שלו במקום סוכרים (גלוקוז).

ישנו בלבול בנוגע לתזונה קטוגנית והמלצות שניתנות להורדה במשקל אשר ניתנות באופן לא נכון ועלולות למנוע מכם מלהגיע לקיטוסיס.חוסר ההבנה הרווחת בנוגע לתזונה קטוגנית היא בעיקר סביב כמות השומן שצריך לצרוך ביום יום. אין צורך לצרוך כמויות עצומות של שומן כדי להיות בקיטוסיס! 

הרבה אנשים חושבים שצריך לאכול כמויות גדולות של בשר אדום ושמן או חמאה וגבינות שמנות כדי להיות בקיטוסיס כשלמעשה הם מעמיסים על הגוף עודפים של שומן ועלולים למנוע את הירידה במשקל.

אין צורך לאכול יותר מ-120-140 גרם שומן ביום לפי חישוב של תפריט מאוזן אשר מכיל 1500-1800 קלוריות ביום. בחישוב הזה השתמשנו ב- 70% מהצריכה הקלוריות היומית והמרנו אותה לגרמים של שומן.

דוגמה לתפריט תהיה:

ארוחת בוקר – 2 ביצים (10 גרם שומן) עם חצי אבוקדו (15 גרם שומן).

ארוחת צהרים – 150 גרם המבורגר איכותי 30% שומן (45 גרם שומן).

ארוחת ערב – 150 גרם גבינה קשה 30% שומן (45 גרם שומן) עם ירקות וכף שמן זית (15 גרם שומן).

נשאלת השאלה כיצד נביא את הגוף למצב של קיטוסיס? המפתח טמון בכמות הפחמימות. צריך לצמצם את כמות הפחמימות לכמות מינימלית של 20-50 גרם ליום. כאשר כמות הפחמימות כל כך קטנה תהליך הקיטוסיס יתחיל להתרחש באופן טבעי מכיוון שגופכם זקוק לאנרגיה אבל לא מקבל מספיק סוכרים. הגוף יצטרך לעשות שימוש במקור אנרגיה חליפי ויתחיל לשרוף שומנים.

התהליך מצריך תקופת הסתגלות קצרה והתאמה של צעדים חיוניים לצרכים האישיים שלכם על מנת לעבור את תקופת ההסתגלות בהצלחה ובאופן נכון.

כבר בימים הראשונים גופכם יפרק שומנים למרות שזה עדיין שלב ההסתגלות.

בשלב הזה מומלץ להקפיד מאוד על נושא השינה, להוסיף כפית חומץ תפוחים מהולה במים לכל ארוחה (החומץ משפיע על פירוק המזון), לקחת תוספים כמו ויטמין B-Complex וצעדים נוספים לפי הצרכים האישיים של הגוף. כניסה נכונה למצב של קיטוסיס מונעת תחושת חולשה, עייפות, כאבי ראש וקשיים בתפקוד בשלבים הראשונים.

ההשקעה משתלמת ובמהלך השבועות הבאים תתחילו להרגיש את היתרונות הנהדרים של התזונה הקטוגנית כגון: צמצום היקפים (תפטרו מהשומן הבטנישומן ויסרלי, מהעודפים בירכיים ובזרועות), ירידה במשקל, תחושת חיוניות ואנרגיה, חדות מחשבה ועוד.

התהליך מתאים לירידה במשקל לנשים ולגברים בכל גיל, לירידה במשקל אחרי לידה (בזמן הנקה מומלץ לאכול כמות רבה יותר של פחמימות אבל זה עדיין אפשרי). התהליך נהדר לגיל המעבר ועוזר לטפל בתופעות גיל המעבר ולשמור על איזון הורמונלי וחילוף חומרים תקין.

תזונה קטוגנית מעלה את מסת השריר ותורמת לחיזוק הגוף, ליציבה נכונה ולשיפור הנראות. בחלק מהמקרים נשים יכולות לראות הבדל משמעותי בצלוליט שנעלם עם הזמן מכיוון שמסת השריר גדלה ומצבורי השומן מצטמצמים.

התזונה מפחיתה משמעותית את הסיכון לסוכרת, לכבד שומני, להצטברות כולסטרול ומשפרת את המאזן ההורמונלי בגוף.

היתרונות במעבר לקיטו בריא רבים ומשמעותיים. מומלץ לעשות את המעבר בצורה נכונה עם בעל מקצוע. עשו את השינוי, הקפידו על כניסה נכונה לקיטו ועל שמירה של מאזן נכון בין שומנים, חלבונים ופחמימות ותיהנו מהתוצאות! 

לכתבות נוספות לחצו כאן.