שריפת שומנים

איך גורמים למאגרי השומן להצטמצם בצורה טבעית?

רוב הדיאטות שקיימות היום משלבות הורדה משמעותית של כמות המזון והקלוריות, ושילוב פעילות גופנית. המטרה היא להגיע למאזן שלילי (מספר הקלוריות שנכנס לגוף קטן ממספר הקלוריות שהגוף שורף) ובצורה הזו לגרום לגוף לפרק את מאגרי השומן.

אותן דיאטות לא לוקחות בחשבון את ההשפעות שיש לסוגי מזון שונים על קצב חילוף החומרים בגוף ועל רמות האינסולין (הורמון האגירה שמונע מהגוף לפרק שומנים וסוכרים). בנוסף, במהלך אותן דיאטות המשתתפים נמנעים מלאכול מספיק (למרות תחושת הרעב), ומונעים מהגוף חומרים חיוניים לתפקוד התקין שלו (שומנים, חלבונים ולפעמים גם ויטמינים ומינרלים). המשתתפים "מרעיבים" את עצמם במידה מסוימת בכדי לדחוף את הגוף בכוח למצב בו הוא "חייב" להתחיל לפרק את המאגרים ולהרזות.

למעשה, הגוף נכנס למצב של סטרס ומחסור בחומרים חיוניים. במקרה הטוב המשתתפים יחוו חולשה, עייפות וירדו במשקל תוך כדי התמודדות קשה עם הרצון לאכול, והתגברות בכוח על החשקים.

במקרה הפחות טוב המשתתפים עלולים להיכנס לדיכאון, לחוות משברים ולא ירדו במשקל כפי שהם רוצים (גוף שנמצא בסטרס מפריש קורטיזול ומאט את קצב חילוף החומרים ופירוק מאגרי השומן שלו).

הם מסיימים את התקופה לאחר שעברו חוויה לא נעימה ו"מפצים" את עצמם (או "נשברים") וחוזרים לאכול בכמויות גדולות ולהעלות במשקל. ישנם גם כאלה שמפתחים בעיות בדימוי העצמי, הפרעות אכילה (אנורקסיה או התקפי זלילה-בולמיה) ובעיות בריאותיות עקב המחסור שהם יצרו.

 

לשמחתנו קיימת דרך נוספת לשרוף שומנים שיכולה למנוע מאיתנו להיכנס לכל אותן הבעיות.

בכדי לדעת איך שורפים שומנים, ראשית כל צריך להבין איך מנגנון פירוק השומן עובד.

הגוף צריך אנרגיה כדי לתפקד, כל תא בגוף זקוק לאנרגיה כדי לשרוד. המקור לאנרגיה מגיע מגלוקוז (סוכר) או קיטונים (שומנים שפורקו), החומרים הללו מהווים "דלק" עבור התאים שמשתמשים בהם לייצור אנרגיה.

נתון נוסף הוא שהגוף עושה שימוש קודם כל בסוכרים (בגלוקוז) בתור דלק. בנוכחות פחמימות וסוכרים הלבלב מפריש את הורמון האינסולין בכמויות גדולות (הורמון האגירה) והגוף מתחיל לאגור שומנים וסוכרים (זו עובדה מדעית ונפרט על המנגנון הזה במאמרים נוספים), ולשרוף סוכרים בתאים.

מכאן ניתן להבין שכאשר מכניסים לגוף סוכרים ופחמימות, הדרך היחידה שבה ניתן יהיה לשרוף שומנים היא ע"י הקטנת כמות הקלוריות, הימנעות משומנים בארוחות ו"הרעבת" הגוף" עד למצב שאין לו ברירה אחרת אלה לפרק את מצבורי השומן.

פתרון הרבה יותר טוב (ובריא) יהיה למנוע מלהכניס לגוף את הסוכרים והפחמימות! פתרון שכזה קוטע את המעגל ומאפשר לגוף להתחיל להשתמש בשומן כמקור עיקרי לאנרגיה!

הימנעות מסוכרים ומפחמימות מאפשרת ירידה במשקל ושריפת שומנים מבלי להכניס את הגוף לסטרס, מבלי להרעיב את הגוף, ובמקביל שומרת על בריאותו ומספקת לו חומרי בניה חיוניים (חלבונים, שומנים, ויטמינים ומינרלים). הגוף יוכל לרדת במשקל מהסיבה הפשוטה שהסוכר (הגלוקוז) לא ימנע את הירידה ולא ימנע את פירוק השומנים.

ה"אשם" האמיתי כאן הוא הסוכר (לא השומן)- השומן לא מתפרק בגלל הסוכרים, אנשים לא שורפים שומנים בגלל רמות גבוהות של סוכרים ופחמימות בתזונה היומיומית שלהם, ולא בגלל שהם אכלו ארוחה שהכילה מעט שומנים. הם לא יורדים במשקל כי הסוכר (והורמון האינסולין שמופרש) לא מאפשר לגוף לפרק את אותם השומנים וגורם להם להיאגר.

 

תזונה קטוגנית בריאה גורמת לגוף להשתמש בשומן כמקור האנרגיה העיקרי שלו, ומספקת את כל הוויטמינים, המינרלים והסיבים התזונתיים להם הגוף זקוק.

אנחנו משתמשים במנגנון שכבר קיים בגוף וגורמים לו להפוך להיות המנגנון העיקרי בעזרת דיאטה ללא פחמימות. בצורה הזו נמנעים מלהכניס את הגף למצב של סטרס, למצב שבו הוא "לא מאפשר" את פירוק השומנים, ומספקים לו כל תזונה מאוזנת שמאפשרת תפקוד תקין, פירוק של מאגרי השומן בצורה טבעית, יצירת תחושת שובע והרגשה ערנית וחיונית ומבלי להרעיב אותו.

למאמרים נוספים לחצו כאן.