ירידה במשקל, ספורט ושיפור ביצועים בעזרת תזונה קטוגנית

כיצד דיאטת קיטו משפיעה על הביצועים שלנו?

בתזונה קטוגנית אנחנו מורידים את כמות הפחמימות היומית לאזור ה–20 עד 50 גרם פחמימה ליום.

בתזונה קטוגנית הגוף מתחיל לעשות שימוש בשומנים בתור מקור האנרגיה העיקרי, אנחנו מורידים את כמות הפחמימות היומית לאזור ה–20 עד 50 גרם פחמימה ליום והתוצאה היא שהגוף מתחיל לפרק שומנים ויוצר קיטונים (חלקיקי שומן שפורק) מהם הוא מפיק אנרגיה.
במהלך פעילות גופנית רגילה הגוף עושה שימוש בסוכרים בתחילת הפעילות, הוא שורף את הסוכר הזמין (גלוקוז) ולאחר מכן עושה שימוש במאגרי הסוכר (גליקוגן) ורק אחר כך מתחיל לפרק את מצבורי השומן ולעשות בהם שימוש לייצור אנרגיה.

בתזונה קטוגנית ריכוזי הסוכר נמוכים ומאגרי הגליקוגן כמעט ריקים, לכן הגוף מתחיל מהר מאוד לעשות שימוש במאגרי השומן ולפרק אותם. כל גרם שומן מכיל פי שתיים יותר קלוריות (אנרגיה) מגרם סוכר, לכן הגוף יכול להמשיך ולפעול בקלות מבלי להתעייף ולשרוף שומנים במקביל.

תזונה קטוגנית וספורטבתזונה קטוגנית הגוף מקבל כמויות מאוזנות של חלבונים ושומנים. דבר זה תורם ליכולתו לבנות מסת שריר ולייצר הורמונים (חלקם עשויים מכולסטרול). כתוצאה מכך מסת השריר עולה עם הזמן גם אם לא עושים פעילות גופנית באופן קבוע, הגוף מתחזק ויכול לבצע פעילות ספורטיבית באופן טוב יותר.
ניתן לבנות מסת שריר גדולה יותר עם שילוב נכון של פעילות גופנית וכמות גדולה יותר של חלבונים, ובמקביל הגוף ימשיך לפרק שומנים על מנת לייצר אנרגיה ולהתחטב.
ספורטאים שרגילים לשרוף כמויות גדולות של פחמימות וסוכרים כדי לעמוד בפעילות הספורטיבית צריכים לצרוך כמויות אדירות של פחמימות. מכיוון שהם מתאמנים באופן קבוע הגוף שורף את הסוכרים מהר מאוד ולא נגרם נזק עקב ריכוזי הסוכר הגבוהים. יחד עם זאת ביום בו הם מתחילים לצמצם את הפעילות (אם זה בגלל הגיל או בגלל שינוי באורח החיים) וממשיכים לצרוך כמויות גדולות של פחמימות הגוף שלהם מהר מאוד יעלה במשקל ויצבור שומנים. קצב חילוף החומרים שלהם יורד עם צמצום הפעילות וכמות הפחמימות הגבוהה הופכת במהירות לשומן (דרך הכבד) ונאגרת בתור שומן תוך בטני, שומן בכבד (כבד שומני) ובצידי הגוף.

תזונה קטוגנית ושיפור ביצועים

תזונה קטוגנית מונעת מהמצב הזה להתרחש ע"י הפיכת הגוף "למכונה לשריפת שומן" ושמירה על ריכוזים נמוכים של הורמון האינסולין. ההשפעה תהיה שהגוף לעולם לא יאגור שומנים ותמיד יעשה בהם שימוש כמקור לייצור אנרגיה (גם אם לא נעשית פעילות גופנית). בנוסף הגוף מרגיש שובע מהר יותר ומקבל פי 2 יותר אנרגיה מהשומן וכך נמנע מצב בו אוכלים יותר מידי או מצב בו הכבד הופך סוכר לשומן ואוגר אותו.

ספורטאים מדווחים על ביצועים טובים יותר לאחר שהגוף עבר למצב של קיטוסיס ומסוגלות להמשיך בפעילות ספורטיבית לאורך זמן. יש המון יתרונות בריאותיים נוספים לקיטו ואורח החיים הקטוגני מאוד קל ליישום ולהתמדה לטווח הארוך.

לכתבות נוספות לחצו כאן.