דיאטה קטוגנית – איזה חומץ תפוחים נרצה לרכוש?

מחקרים רבים מראים על הייתרונות הבריאותיים של חומץ תפוחים ואיך הוספת החומץ לתזונה היומית שלנו תורמת לרידה ברמות הסוכר במחזור הדם, תחושת שובע מוגברת ושיפור בספיגת המזון תורמים לשיפור הבריאות, צמצום מאגרי השומן שבגוף ולירידה במשקל (קישור לכתבה

אבל איך נדע לרכוש את הסוג הנכון?

ראשית כל נגדיר מהו סוג החומץ הנכון ביותר עבורנו.

נחפש חומץ עם רמת חומציות של 5%, מומלץ בכל מקרה למהול את החומץ עם מים כאשר שותים אותו בכדי למנוע נזקים לשיניים (אנחנו ממליצים על כפית חומץ עם כוס מים לפני כל ארוחה ומייד אחרכך לאכול).

נרצה ליהנות מכל היתרונות התזונתיים שיש בחומץ ואחד מהתהליכים שהורסים לגמרי את האנזימים שנמצאים בחומץ הוא חימום. לכן נחפש חומץ שלא עבר תהליכי פסטור.

מכיוון שתפוחים מהווים את אחד מהפירות עם רמות חומרי ההדברה הגבוהים ביותר נרצה כמובן לרכוש חומץ אורגני שלא עבר ריסוס ונקי מחומרים מזיקים לבריאות. חמורי הדברה מהווים רעלים וחשיפה ממושכת אליהם מסכנת את הבריאות ועלולה להשפיע לגרום למחלות קשות כגון סרטן, פגיעה נוירולוגית בתינוקות, פגיעה בתאי הזרע ועוד (מצורפים קישורים למחקרים בנושא)-

אוטיזם בעכברים בעקבות חומרי הדברה – קישור

קשר בין לימפומה ובין חשיפה לחומר ההדברה-קישור

נרצה גם ליהנות מפרוביוטיקה טבעית שנמצאת בחומץ, אלו הם חיידקים טובים שעוזרים לשמור על כך שמערכת העיכול שלנו תפעל בצורה חלקה. חומץ תפוחים מיוצר באמצעות תהליך דו-שלבי. ראשית, מוסיפים שמרים למיץ התפוחים כדי לפרק את הסוכרים ולהפוך אותם לאלכוהול. לאחר מכן, מוסיפים חיידקים, אשר הופכים את האלכוהול לחומצה אצטית. חיידקים אלו מכונים "האם", מכיוון שהם מהווים הזרז "המוליד" את החומץ. "האם" נותנת לחומץ את המראה העכור, אבל למעשה מהווה חלק בריא מהחומץ. " האם" מורכבת מעשרות זנים של חיידקים טובים שמהווים פרוביוטיקה נהדרת למערכת העיכול והחיסון.

מאותה הסיבה נרצה שהחומץ יהיה לא מסונן ולא מזוקק (כפי שקורה בחומץ לבן) ולא מדולל – אנחנו מעוניים בחומץ שיוצר בצורה טבעית ועבר כמה שפחות תהליכים כימים שפוגעים בתכולה שלו.

כאשר ניקח חומץ שעדיין מכיל את "האם" נרצה תמיד צריך לנער את הבקבוק ביסודיות לפני השימוש. ל"אם" יש נטייה להתמקם בתחתית, וניעור המיכל מבטיח שתקבלו ממנה חלק בכל מנה.

חומץ תפוחים מכיל ערכים תזונתיים כגון- אנזימים, סידן, אשלגן, מגנזיום וברזל. צריכת חומץ תפוחים טוב על בסיס יומי הוכחה כמועילה בשמירה על תהליכי גוף תקינים, כולל רמות סוכר בריאות בדם, הגברת הרגישות לאינסולין ועשויה לעזור להגביר את תחושת השובע, לשמור עליה לאורך זמן ולעודד ירידה במשקל (קישור לכתבה עם מחקרים).

מצורפים קישורים לשני סוגי חומץ תפוחים שנותנים מענה לכל הדרישות:

חומץ תפוחים אורגני 750 מ"ל 

חומץ תפוחים BRAGG

קישור למאמרים נוספים –קישור